NAKUPTE NAD 1000 KČ A MÁTE DOPRAVU ZDARMA!

Jak měřit reálné pokroky během cvičení?

Začali jste s cvičením, chcete zhubnout nebo spíše nabrat více svalové hmoty?
Někdo cvičí a maká, a pak má občas pocit, že u ostatních to vypadá, jakoby dvakrát zvedli činku, udělali deset "břišáků" a hned měli svaly na rukách a na břiše “pekáč buchet”. Zatímco jiní se pravidelně potí a dřou, a přesto pokrok není moc vidět.
Pojďme se podívat, jak lze reálně měřit své výsledky. A také si připomenout, co vše má na dosažení výsledků vliv.

jak merit pokroky behem cviceni

Je třeba pamatovat na to, že každý člověk má trochu jiný metabolismus a jiné geny, i to jsou jedny z faktorů, které ovlivňují vzhled těla. Velký vliv mají i hormony. A samozřejmě pohlaví jedince, ženy jsou od přírody ovlivňovány více svými hormony během měsíčního cyklu.
Svou roli během cvičení hraje i jídelníček a pravidelnost cvičení. A také kombinace kardia a silového tréninku. Vždy záleží, jakých změn se snažíte dosáhnout, podle toho se určuje kolik kalorií by měl váš denní jídelníček obsahovat a také jakou zvolit kombinaci tréninků.
Pokud patříte mezi nováčky ve sportu a posilování, je vhodné svůj současný stav nejprve konzultovat s fyzioterapeutem a správné cviky i tréninkový plán nastavit s fitness trenérem.

Tipy, jak měřit pokrok ve cvičení

Nevažte se, raději se změřte

Místo pravidelného vážení si jednou týdně změřte svůj obvod, a sice v hrudníku, v pase, v bocích. Nezapomeňte také na obvod paží a stehen. Míry si zapisujte.

Foťte si svůj pokrok

Jestli se vám focení příliš nepříčí, vyfoťte si váš vzhled před zrcadlem jednou týdně, tzn. jednu fotku ze předu a jednu i profilu.

Veďte si deníček

Můžete si vést deníček, kam si každý den večer stručně napíšete, jak jste se během dne cítili, kolik jste měli energie, jak kvalitní byl spánek atd.
Také můžete do deníčku zaznamenávat pokroky ve cvičení, tzn. kolik kilometrů jste uběhli na běžícím páse nebo i to kolik pater jste schopni vyběhnout bez většího zadýchaní, kolik sérií s určitou váhou činek zvládnete bez problému a podobně.

Změny v jídelníčku

Ve svém deníčku si můžete i poznamenat, jaké jídlo pravidelně jíte, a jestli postupně přibývá zdravějších potravin.

Změřte si množství tuku v těle

Skutečnost, že nejsou vidět svaly na první pohled, neznamená, že tam nejsou a že se množství tuku nesnižuje. Změřte si tuk na přístroji např. InBody. 

 

Pokud se zajímáte o zdravý jídelníček, přečtěte si také rozhovor s fitness trenérem a výživovým poradcem Jak se správně stravovat. Jestli se snažíte nabrat více svalové hmoty, přečtěte si Co jsou BCAA a v jaké stravě je najdete.
Pokud málo spíte a opravdu zapomínáte na pravidelný spánek, ovlivní to také výsledky cvičení. V tomto případě oceníte určitě typy zmíněné v článku Jak na kvalitní spánek.

Hledáte vhodnou svačinku před cvičením či po cvičení?

Ochutnejte proteinové tyčinky Barebells nebo jejich proteinové milkshaky.

Potřebujete doplnit vitamíny?

Abyste měli dostatek energie během dne, vyzkoušejte vitamínové vody Vitamin Well s obsahem nejen vitamínů ale i minerálů.

Chcete zvýšit příjem BCAA?

Pak pro vás budou skvělým pomocníkem ke cvičení NOCCO nápoje s BCAA.

 

Váš tým Prémiové značky